Δευτέρα 18 Μαρτίου 2013

Ο αυταρχισμός του σχεδίου Αθηνά και οι κύκλοι της Ιστορίας


Η λυσσαλέα παντός τύπου προσπάθεια διάβρωσης των εναπομεινάντων θεμελίων Δημόσιας και δωρεάν Παιδείας και ορθολογιστικής κατάταξης χρησιμότητας και αποδοτικότητας -στα πλαίσια πάντα της αποτυχημένης αξιολόγησης, των Πανεπιστημίων- συνεχίζεται με το σχέδιο ''Αθηνά''. ''Αθηνά'' ως... συνετό και σοφό μέτρο βάζει λουκέτο σε αρκετά πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα στη χώρα. Σίγουρα πολλά ιδρύματα απ'τα προλεγόμενα εξυπηρετούσαν πελατειακές σχέσεις και παραμένουν σε αδράνεια και χαμηλού επιπέδου ζήτηση αλλά και προσφορά. Πάντως το ''Αθηνά'' δεν θίγει βασικά παιδαγωγικά ζητήματα, δε θίγει ζωτικές ανάγκες των Πανεπιστημίων, δεν προασπίζεται το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα των ιδρυμάτων, της ιδιοκτησίας του λαού, της ιδιοκτησίας του πνεύματος, της έρευνας και του διεθνούς κύρους αυτών. 

Αντίθετα, στα πλαίσια μιας ''κατ'ευφημισμόν'' αξιολόγηση τα ιδρύματα που δεν παράγουν κέρδος κλείνουν...όπως τα σούπερ μάρκετ, οι εισακτέοι μειώνονται δραστικά και βέτο τίθεται στην ευκαιρία των νέων για σπουδές και δια βίου μάθηση. Είναι φανερή η οριακά άμεση προσβολή του συντάγματος και του άρθρου 16 που τόσα χρόνια προσπαθούν να διαβρώσουν. Οι βασικοί πυλώνες της Παιδείας αλλά και οι ακρογωνιαίοι λίθοι της, η ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ και ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΛΩΝ Σ'ΑΥΤΗ βάλλονται.

Εντελώς άσχετα μεταξύ τους τμήματα συγχωνεύονται και άλλα που έχουν αφεθεί σκόπιμα στη μοίρα τους βάσει του οργανωμένου προ ετών σχεδίου των συντηρητικών κυβερνήσεων , να τα αφανίσουν οδηγούνται σε κοινωνική, οικονομική και ουσιαστική ''πτώχευση''. Ναι, είναι γεγονός πως αυτή η τακτική έχει οδηγήσει πολλούς σπουδαστές στην αδιαφορία απέναντι στο αντικείμενό τους και τη συμμετοχή τους στις παραδόσεις των μαθημάτων της αλλά είναι τόσοι άλλοι φοιτητές, τόσες άλλες οικογένειες που έχουν ιδρώσει, έχουν κοπιάσει και έχουν ποντάρει το μέλλον τους σ' αυτά τα ...παρακατιανά πλέον ιδρύματα. 

Αυτούς το Υπουργείο διαλέγει να τους στείλει σε παραγωγικά Πανεπιστήμια, σε μεγάλα αστικά κέντρα και σε αντιδιαμετρικές σε ορισμένες περιπτώσεις σχολές ως προς το αντικείμενο της Επιστήμης.
  • ΤΑ ΗΜΙΜΕΤΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ τον ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
  • ΔΕΝ ΕΘΕΛΟΤΥΦΛΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΕΠΙΔΕΡΜΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΙΕΡΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΔΗΘΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΑΠ'ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΥΠΟΘΗΚΕΥΣΑΝ.
  • ΔΕΝ ΜΕΝΟΥΜΕ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΑΠΟ ΑΠΛΑ ΜΙΚΡΟΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΑΛΛΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΜΕ ΤΟΝ 1268/82 ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΙΚΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 3οΒΑΘΜΙΑ-ΑΝΩΤΕΡΗ ΚΙ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Για να μη γίνει το σχέδιο ''Αθηνά'' (που ως ορισμός φαινομενικά έχει το στόχο να υποδείξει τη σοφία και τη σύνεση του σχεδίου με τις γνωστές Γκεμπελικές μεθόδους) ...το σύγχρονο σχέδιο ''Προμηθεύς'' του ΙΔΕΑ που στόχο είχε ΚΑΙ τον "εξορθολογισμό" της παιδείας κατά τα ναζιστικά πρότυπα. Η ιστορία΄και ο φασισμός παντώς τύπου -κοινωνικός,πολιτικός και οικονομικός κυρίως- κύκλους κάνει , πρόσωπα αλλάζει, και όλο ίδιος μένει. 
Γι' αυτό και συνεχίζουμε να τον αντιμαχόμαστε.

                                                           Βαγγέλης Δεληγιάννης
                                                           Πτυχιούχος Π.Τ.Δ.Ε. του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
                                                           Πρώην Γραμματέας ΠΑΣΠ Αλεξανδρούπολης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου