Υπογραμμίζεται μάλιστα ότι η θέση συγκεκριμένης ομάδας εργαζομένων σε διαθεσιμότητα έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της αναλογικότητας.
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ζητώντας να κριθεί παράνομος και αντισυνταγματικός ο ν. 4093/2012 (Μνημόνιο III) και ειδικότερα, οι διατάξεις, με τις οποίες προβλέπεται κατάργηση των θέσεων κατηγορίας ΔΕ των ειδικοτήτων διοικητικού, διοικητικού - λογιστικού, διοικητικού - οικονομικού και διοικητικού-γραμματέων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Οι Περιφέρειες, με τις κατατεθείσες προσφυγές τους, στρέφονται κατά του Ελληνικού Δημοσίου, του ν. 4093/2012, της σχετικής εγκυκλίου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και της ακόλουθης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου και υποστηρίζουν ότι ο τρόπος κατάργησης των επίμαχων θέσεων είναι πασίδηλα αντισυνταγματικός καθώς έρχεται σε αντίθεση με τα άρθρα 2, 4, 26, 72, 74, 76, 101, 102 και 103 του Συντάγματος. Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι η κατάργηση οργανικών θέσεων στο Δημόσιο τομέα είναι μεν δυνατή αλλά απαιτείται η αντικειμενική αιτιολόγηση, να δικαιολογείται δηλαδή ότι οι συγκεκριμένες θέσεις δεν εξυπηρετούν πλέον τον κοινωνικό και υπηρεσιακό σκοπό, για τον οποίο είχαν αρχικά προβλεφθεί.
Τονίζεται ότι εν προκειμένω, η κατάργηση των οργανικών θέσεων έγινε με τρόπο μαζικό και γενικευμένο, χωρίς καμία εξειδίκευση, με μη αντικειμενικά κριτήρια ενώ αναφέρεται ότι απολύθηκαν έμπειροι και χρήσιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, με αποτέλεσμα να υπονομεύεται η κοινωνική αποτελεσματικότητα των δημοσίων υπηρεσιών. Υπογραμμίζεται μάλιστα ότι η θέση συγκεκριμένης ομάδας εργαζομένων σε διαθεσιμότητα έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της αναλογικότητας.
Οι Περιφέρειες, με τις κατατεθείσες προσφυγές τους, στρέφονται κατά του Ελληνικού Δημοσίου, του ν. 4093/2012, της σχετικής εγκυκλίου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και της ακόλουθης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου και υποστηρίζουν ότι ο τρόπος κατάργησης των επίμαχων θέσεων είναι πασίδηλα αντισυνταγματικός καθώς έρχεται σε αντίθεση με τα άρθρα 2, 4, 26, 72, 74, 76, 101, 102 και 103 του Συντάγματος. Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι η κατάργηση οργανικών θέσεων στο Δημόσιο τομέα είναι μεν δυνατή αλλά απαιτείται η αντικειμενική αιτιολόγηση, να δικαιολογείται δηλαδή ότι οι συγκεκριμένες θέσεις δεν εξυπηρετούν πλέον τον κοινωνικό και υπηρεσιακό σκοπό, για τον οποίο είχαν αρχικά προβλεφθεί.
Τονίζεται ότι εν προκειμένω, η κατάργηση των οργανικών θέσεων έγινε με τρόπο μαζικό και γενικευμένο, χωρίς καμία εξειδίκευση, με μη αντικειμενικά κριτήρια ενώ αναφέρεται ότι απολύθηκαν έμπειροι και χρήσιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, με αποτέλεσμα να υπονομεύεται η κοινωνική αποτελεσματικότητα των δημοσίων υπηρεσιών. Υπογραμμίζεται μάλιστα ότι η θέση συγκεκριμένης ομάδας εργαζομένων σε διαθεσιμότητα έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της αναλογικότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου